טיפול בכאב סו ג'וק שמנים אתריים לרפלקסולוגים רפלקסולוגיה טיפול בבעיות אורטופדיה פתרון טבעי ל- adhd ארומתרפיה - קורס ארומתרפיה בשיטת מ.ס.ת. למטפל ברפואה משלימה הרצאות בריאות בראשל"צ עיסוי רפואי עיסוי ספורטאים אירידיולוגיה (אבחון) חנות האתר הזדמנות עסקית (מצגת) הפורמולות הסיניות טיפול ל- אוסטיאופורוזיס ניקוי מעיים, ניקוי רעלים הורדת משקל / הרזיה טיפול במחלת טרשת עורקים תפקודי כליות | טיפול חגורות אורטופדיה לכאבי גב מטפל ברפואה משלימה? כנס! כולסטרול וסטטינים אפילפסיה | טיפול טבעי היגיינת הפה אנטי-אייג'ינג לטיפוח העור הורדת נפיחות מתחת לעיניים שמנים אתריים - דוטרה | חנות מוצרים טבעיים - דוטרה מפת האתר
Bookmark and Share

לקבלת הדו"ח במתנה:

"כיצד ניתן לטפל בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין"
דוא"ל *
שם
טלפון נייד
אני מאשר את תנאי ההרשמה 
אנחנו מתחייבים לא להשתמש בנתוני ההרשמה לשום שימוש מלבד זה המצויין למעלה

qrcode
Menu

רפלקסולוגיה

יוסי זילברפרב

בתחילת המאה הקודמת נכנסה הרפלקסולוגיה כטיפול משלים ע''י מספר רופאים במערב, במסגרת הטיפול בקליניקות שלהם לצד הרפואה הקונבנציונלית כטיפול משלים. בשנת 1913 - קבע רופא אמריקאי ד''ר פיג'רלד שאת הגוף חוצים 10 קווי אורך אנרגטיים (עשר גזרות) שנקראים מרידיאנים, ודרכם זורמת אנרגיה מכפות הרגליים אל הראש, ואשר אפשר דרכם לטפל באיברים פנימיים ע''י לחיצות לאורך גזרות אלה.

     
הרפלקסולוגיה מתבססת על כוחות הריפוי הטבעי של האדם ובכך מעצימה את הבריאות.
 

ההסטוריה של הרפלקסולוגיה
הרפלקסולוגיה היא אחת מהשיטות לאבחון וטיפול העתיקות  ביותר, שהייתה מקובלת בקרב עמים שונים באיזורים שונים בעולם בינהם בסין ובטיבט. עדויות לקיומה של השיטה התגלו לראשונה בעתיקות מצרים הקדומה, בה נמצאו ציורי קיר משנת 2330 לפני הספירה (לפני כ-4500 שנה). בציורים אילו מתקופת הפרעונים ניתן לראות איך מטפלים דרך כפות הידיים וכפות הרגליים, ובדרך זו עזרו לאנשים.

בתחילת המאה הקודמת נכנסה הרפלקסולוגיה כטיפול משלים ע''י מספר רופאים במערב, במסגרת הטיפול בקליניקות שלהם לצד הרפואה הקונבנציונלית כטיפול משלים. בשנת 1913 - קבע רופא א.א.ג. אמריקאי בשם ד''ר פיג'רלד שאת הגוף חוצים 10 קווי אורך אנרגטיים (עשר גזרות) שנקראים מרידיאנים, ודרכם זורמת אנרגיה מכפות הרגליים אל הראש, ואשר אפשר דרכם לטפל באיברים פנימיים ע''י לחיצות לאורך גזרות אלה. זאת אומרת שבהפעלת לחץ על נקודת המוצא נשפיע על איזור / איבר היעד הממוקם לאורך הגיזרה. (עוד גילה ד''ר פיג'רלד כי לחץ שמופעל על בהונות גורם להרדמה מקומית במספר מקומות בגוף). מאוחר יותר הוסיפה ד''ר יוניק אינגהם מעסה ופיזיותרפיסטית,  על בסיס תורתו של ד''ר פיג'רלד, קווי רוחב בגוף האדם: קו חגורת הכתפיים, קו המותניים וקו ריצפת האגן. הקווים האלה עוברים בצורה שווה גם בכפות הרגליים, טבעה את מסקנותיה אודות טכניקה טיפולית המתרכזת בעיקר בכפות הרגליים והיא אשר שרטטה לראשונה את מפת איזורי הרפלקס בכף הרגל ונתנה לצורת ריפוי זו את השם רפלקסולוגיה. בעיקרון איברים שנמצאים בצד ימין של הגוף יראו בכף רגל ימין וליהפך. 

הרפלקסולוגיה החלה את פריחתה החל משנת 1985. (בארצינו ובחו''ל נפתחו בתי ספר ללימוד השיטה). וזו כובשת מחדש מקום נכבד בעולם כשיטת טיפול טבעית (מתוך מכלול שיטות של הרפואה הטבעית).
כיום נערכים מחקרים במרכזים רפואיים שונים לבדיקת השפעת הטיפול הרפלקסולוגי על מחלות שונות ע''י התנסות קלינית על קבוצות חולים במעורבות ולווי צוות רפואי, במחלות כדוגמת: טרשת נפוצה, תסמונת הקדם מחזורית  pms, בעיות נויירולוגיות, נפגעי הלם קרב, קבוצות נגמלים מסמים, קבוצות נגמלים מאלכוהול, עבודה עם חולי נפש ועוד.

מהות הרפלקסולוגיה - עקרון האבחון והטיפול
רפלקסולוגיה
נגזרת מהמילה רפלקס (תגובה) .כל אברי הגוף ואיזוריו משתקפים הן בכפות הרגליים והן בכפות הידיים. ומהשתקפויות אלה ניתן לאבחן תופעות ובעיות פיזיות - אנרגטיות - מנטליות. על ידי טיפול רפלקסולוגי בכפות הידיים או בכפות הרגליים באיזורי ההשתקפות של הגוף, באמצעות לחיצות ועיסויים בעוצמה, ריתמוס וכיוונים שונים ובטכניקות שונות בנקודות מסויימות, ניתן לגרות לתגובה איברים ומערכות שונות בגוף.

מטרת הטיפול לאזן רמות פיזיות ואנרגטיות בגוף. הגוף הוא פלאי ומקסים ומנצל לטובת עצמו את גירויי כפות הרגליים לצורך הריפוי הטבעי שלו ובדרך זו יוכל להתמודד עם דיסהרמוניות שונות ולרפא את עצמו. בעצם הרפלקסולוגיה מתבססת על כוחות הריפוי הטבעי של האדם ובכך מעצימה את הבריאות.
כל סימן בכפות הרגליים יש לו משמעות וצריך לחשוב עליו מבחינת גוף - נפש. הרפלקסולוגיה מעצימה את השפעת התרופות על הגוף. הדבר אמנם לא עבר את הניסיון המחקרי במלואו אך ניתן להוכיח זאת על ידי השוואות בין קבוצות אנשים שנוטלת תרופה ובין קבוצה שאינה נוטלת. בתום הניסוי ניתן לראות בבדיקות דם שינויים והבדלים בין הקבוצות.

כפות הרגליים מרוחקות פיזית מגופו של המטופל ועל כן הטיפול ברפלקסולוגיה פחות מאיים. הרפלקסולוגיה יעילה מאוד הן כרפואה מונעת: ע''י חיזוק המערכת החיסונית, הרגעה והרפיית מערכת העצבים אשר מורידה לחצים ומתחים שונים במערכות הגוף וכפועל יוצא מונעת מחלות. והן בטיפול במחלות כרוניות: תוך גירוי מערכות הגוף הרלוונטיות דרך כפות הרגליים (לעיתים סימולטנית עם גירוי עצם השוק כמתווך בין כפות הרגליים לגוף). ובכך לסייע לגוף לרפא את עצמו. הרגליים הינן הנקודה המרוחקת ביותר אליה מגיעה זרימת דם מהלב, וכמו כן הן האיבר הקרוב ביותר לקרקע ועל כן הנתון ביותר להשפעת כוח המשיכה. עקב כוח הכבידה, סידן, חומצות שתן ומשקעים למפתים בדם, מצטברים ברגליים ומפריעים למחזור הדם והלימפה מליזרום בקצב נורמלי. טיפול רפלקסולוגי מפרק ומניע משקעים אלו ובכך משפר את מחזור הדם והלימפה ובכך מאיץ תהליכי החלמה.

יתכן כי רק בעוד שנים רבות, אם בכלל, תגיע רמת הידע המדעי ליכולת אבחון של כמה מן התיאוריות המסבירות את הנושא. עתה ניתן לאתר דרך כפות הרגליים מבנה חיצוני ופרופורציות של הגוף, צורת האצבעות ויחסן האחת לשניה, מבנה הקשתות וכריות המדרך. ע''י ראיה ומישוש ניתן לזהות סימנים חיצוניים וכאבים על איזורי ההשתקפות ולכל סימן יש משמעות!
ניתן לבדוק את השפעת הרפלקסולוגיה רק באופן אמפירי (בניסוי ותהיה) ורפלקסולוג ברב המקרים לא פועל על פי ידע מדעי אלא על פי אינטואיציה, לא מתוך מחשבה לוגית אלא מתוך השערה (מלשון ''שער'').

''גלום ונגלה: לכל גולם יש גלום ולכל פרפר יש גולם ובכל גולם יש נגלה ובכל נגלה יש גולם'' - שמואל זיידל

''כי ממלחמה כמו ממחלה, כדי לעבור תהליכי החלמה
נחוצים כל חלקי הגוף לדרך של שלמות והשלמה'' - שמואל זיידל

הסיבות להשפעת הרפלקסולוגיה על הגוף נעוצה אולי בגורם יחיד או בצירוף של כמה גורמים. כדאי לזכור זאת, אך ללא כל קשר ליכולת להסביר איך ומדוע היא פועלת, הרפלקסולוגיה אכן עובדת ומביאה תועלת להרבה מאוד אנשים ומטופלים יעידו. 

רפלקסולוגיה - מאמר Ynet

מיפוי איזורי ההשתקפות בכפות הרגליים

לדף הטיפול

"לתקציר הכתבות"

 

כל הזכויות שמורות לפוקוס-רפואה משלימה © 2024 - 2004
RSS הוסף למועדפים שלח לחבר הפוך לדף הבית הדפס