טיפול בכאב סו ג'וק שמנים אתריים לרפלקסולוגים רפלקסולוגיה טיפול בבעיות אורטופדיה פתרון טבעי ל- adhd ארומתרפיה - קורס ארומתרפיה בשיטת מ.ס.ת. למטפל ברפואה משלימה הרצאות בריאות בראשל"צ עיסוי רפואי עיסוי ספורטאים אירידיולוגיה (אבחון) חנות האתר הזדמנות עסקית (מצגת) הפורמולות הסיניות טיפול ל- אוסטיאופורוזיס ניקוי מעיים, ניקוי רעלים הורדת משקל / הרזיה טיפול במחלת טרשת עורקים תפקודי כליות | טיפול חגורות אורטופדיה לכאבי גב מטפל ברפואה משלימה? כנס! כולסטרול וסטטינים אפילפסיה | טיפול טבעי היגיינת הפה אנטי-אייג'ינג לטיפוח העור הורדת נפיחות מתחת לעיניים שמנים אתריים - דוטרה | חנות מוצרים טבעיים - דוטרה מפת האתר
Bookmark and Share

לקבלת הדו"ח במתנה:

"כיצד ניתן לטפל בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין"
דוא"ל *
שם
טלפון נייד
אני מאשר את תנאי ההרשמה 
אנחנו מתחייבים לא להשתמש בנתוני ההרשמה לשום שימוש מלבד זה המצויין למעלה

qrcode
Menu

 

סו ג'וק - ההסטוריה והרעיון

 
 
יוסי זילברפרב

הסו ג'וק היא שיטת טיפול השואבת את מקורותיה מהמסורת הקוריאנית העתיקה ועל יסודות הרפואה הסינית וההודית. שיטה זו החלה להתפתח לפני יותר מ-30 שנה ע"י אבי השיטה פרופ' פארק ג'יי וו הקוריאני. לאחר לימודי משפטים ועיסוק בעבודה סוציאלית ופרופסורה בפילוסופיה פנה ללימודי הרפואה המזרחית. ברפואה הסינית נחשף לנושא האקופונקטורה. תהליך הלימוד ברפואה המזרחית היה מאוד איטי ופרופ' פארק היה צריך להתקדם בעצמו רחוק ומהר בעיקר בלימודים עצמאיים ובתור שכזה היה מדען, חוקר - אוטודידאקט.
     

הוא הבין שהקיסר הצהוב השאיר את הרפואה הסינית עם התיאוריות העמוקות של ה- Yin וה- Yang . לאחר שקרא את הספר הקיסר הצהוב מספר פעמים רב, לאחר מכן קרא ספרים קלאסיים שנכתבו אחרי ה- Nei Ching  אשר היו הסברים ותוספות על ה- Nei Ching - שהוא "ספר התנ"ך" של הרפואה הסינית. פרופ' פארק הבין שההיבטים הפילוסופיים העמוקים של ה- Nei Ching לא היוו פריצת דרך והתקדמות. הספר מסוגנן בצורה מאוד יפה וההוצאה לאור היתה כ-400 שנה לפני הספירה "התורה הזו" עברה במסורת במשך 2200 שנה, מישהו קיבל את המידע והוציא אותו לאור.
הספר הזה הוכר כספר ראשון של רפואה בקנה מידה אנושי - ידוע שנכתב ע"י הקיסר הצהוב - מייסד הרפואה הסינית, 2600 שנה לפני הספירה. בספר הרפואי הזה מפורטת תאורית הדיקור ותאורית ה- Yin וה- Yang . ספר זה נקרא ספר הרפואה ו-85% מהספר נכתב על אקופונקטורה זאת אומרת שהספר הראשון שנכתב בהיסטוריה האנושית הוא על דיקור. זה הספר הרפואי הראשון של הציביליזציה האנושית ומנקודת במט זו לדיקור יש משמעות רבה.

התפתחות שיטת אונורי סו ג'וק
פרופסור פארק קלט את התפיסה, הוא פרפקציוניסט מטבעו ומיד יכול היה לזהות שיש חוסר הרמוניה. כאשר קרא את הספרות הקלאסית ראה שספר זה נעצר בהתפתחות שלו. ולהשקפתו מאז ה- Nei Ching לרפואה המזרחית היתה התפתחות מסוימת מזערית אך לא התפתחה מבחינת היסוד (פונדמנטאלית) וגם לא בספרים המודרניים ולכן פרופ' פארק חיפס שיטה מתקדמת.

פרופסור פארק, יום אחד לאחר לימודיו התפלל לשיטת ריפוי חדשה וטובה שתוכל לעזור לכמה שיותר אנשים. שישה חודשים לאחר מכן במהלך מדיטציה, התשובה באה מיד והפרופ' הרגיש שזו התשובה לתפילתו, הוא פתאום ראה צורה של יד עם הרבה מאוד דמיון לגוף - זה קרה בשנת 1974. (עוד בבית הספר היסודי ראה שהאגודל מאוד זהה לראש וכי קיים דמיון רב בין כף היד לתמונת הגוף כולה). מבחינה אנטומית כף היד זהה לכף הרגל, פרופ' פארק בדק גם את כף הרגל וראה שיש בה אותה היעילות ולעיתים יותר חזקה ולכן שילב את שניהם. דרך הרפואה המזרחית הבין שיש קשר ויש פה שיטת ריפוי. כך נולדה שיטת הסו ג'וק שמשמעותה כף יד וכף רגל. במשך 20 שנה חקר את הנושא וב- 1974 יצא עם הספר הראשון המתאר את הבסיס לרפואת הסו ג'וק כולה.

סו ג'וק היה רק שם בגלל שפרופ' פארק קיבל את ההשראה הראשונה - "יד" ומיד לפי הדמיון החליט כפות רגליים וכפות ידיים (בקוריאנית סו=יד, ג'וק=רגל).

בשנת 1986 החליט לבדוק אם הנקודות מגיבות בכף היד ועשה זאת עם כל חולה שבא במגע עימו והיה דיוק יוצא מן הכלל מושלם, אפילו הפרופסור היה מופתע.

סו ג'וק בשירות אסון צ'רנוביל
ב-26 באפריל 1986 קרה אסון צ'רנוביל שבו פרצה שרפה באחד מספקי הכוח העיקריים של הכור הגרעיני בעיר מהחומרים הרדיואקטיביים הרעילים שהתנדפו לאטמוספירה נגרם הרס, מוות ומחלות עקב השפעת הקרינה בקנה מידה שקשה לתאר.
רמת הקרינה שנמדדה באזורים מסוימים היתה גבוהה פי 100 מפצצת האטום בהירושימה.
בין המומחים הרבים שהגיעו לאזור כדי לעזור לפצועים, היה רופא קוריאני בשם פרופסור פארק ג'יי וו. בזמן שרוב הרופאים היו עסוקים במתן תרופות התיישב פרופ' פארק עם החולים שסבלו מפגיעות קשות מבלוטת התריס, דרך זיהומים קשים ועד סרטן, ולימד אותם איל לטפל בעצמם.

שנה לאחר מכן בפברואר 1987 התפרסם המחקר שלו על דיקור בעיתון רפואי, מחקר שהציג גם את הזהות מבחינה אנטומית בין כף היד וכף הרגל לבין גוף האדם והשפעת הטיפול המהירה דרך איזורי ההשתקפויות על הגוף. זו היתה קפיצת דרך רשמית שהשיטה עובדת.

סו ג'וק - מיסוד ויישום השיטה
בשנת 1988 ייסד פרופסור פארק את המכון הקוריאני לדיקור ולסו ג'וק עם כוונה להציג זאת לעם. כדי לחקור את הנושא פנה פרופסור פארק ג'יי וו לבתי חולים, מכונים ומוסדות רפואיים אחרים, גייס צוות המורכב כולו מרופאים, והמחקרים הרבים שהם הוציאו הצליחו לשכנע רופאים נוספים. את ביקוריו במוסקבה החל בשנת 1991 בכנס בינלאומי ובו הציג בפני 1200 משתתפים את נושא ההדמיות והדגים גירוי באותם האיזורים וכיום נמצא מרכז גדול במוסקבה המקיים כנסים פעמיים בשנה וכמו כן נערכים סמינריונים ולימודים ברוסיה, אוקראינה, צ'כיה, הודו, קפריסין וגם בישראל.
רוב המתעניינים בשיטה הם רופאים קונבנציונאליים שגילו את תרומתה לרפואה.

"אין אנשים כמוהו בעולם, הוא גאון כזה" - כך אומר ד"ר מרק ליטוואק ממומחה ברפואה פנימית וגסטרואנטרולוגיה בוגר אוניברסיטת נובוסיבירסק וסט' פטרבורג מ-1984. ד"ר מרק נתקל בהרבה מקרים באוזלת יד של הרפואה הקונבנציונאלית אשר אינה מוצאת פתרונות ומרפא בהרבה מקרים.
אוזלת היד הזו דחפה אותו ללימודים מעמיקים בשיטת הסו ג'וק (Su Jok) המבוססת בעיקר על דיקור בכפות הידיים והרגליים בגלל התפיסה שבכפות הידיים והרגליים משתקפים כל חלקי הגוף במימדים ממוזערים.
ד"ר מרק ליטוואק היה החלוץ אשר עסק שנים ברפואה סינית ובתחילת שנות התשעים נחשף לרפואה הקוריאנית, למד אותה, ביסס את לימודיו באקדמיה לסו - ג'וק ברוסיה והביא עמו את הידע ארצה. הוא מלמד את השיטה ומסמיך כל שנה קבוצת מטפלי סו - ג'וק חדשה מזה כמה שנים.  

לסיכום:
פרופ' פארק ג'יי וו ממשיך לחקור, לגלות ולכתוב ספרים על מנת ללמד איך להקל בסיבלם של אנשים ולרפא מחלות ורואה את עשייתו כשליחות. תורתו, תורת הסו ג'וק נילמדת ומיושמת ברחבי העולם כולו. 

                                                                            

אנחנו "צוות נחשון" בוגרי המחזור הראשון בארץ למטפל מומחה בסו ג'וק (Su Jok) מטעם מייסד השיטה, פרופסור פארק ג'יי וו.

אנחנו "צוות נחשון" בוגרי המחזור הראשון בארץ למטפל מומחה בסו ג'וק
מטעם מייסד השיטה, פרופסור פארק ג'יי וו

הנושא מענין אותך? רוצה לשתף את חברייך? אשמח לקבל תגובה למטה בתיבת התגובות.

רפואת הסו' ג'וק

טיפול בסו ג'וק

הצטרפו עכשיו לחבריי בדף האוהדים בפייסבוק

לכל דבר בטבע יש פתרון מדויק.
ארומתרפיה זו התמצית של הפיתרון
רוצים לקבל תוכן? הצטרפו לקבוצה השבועית.
⇓⇓⇓

לקבוצה בפייסבוק "הגימנסיה לארומתרפיה" - להקליק כאן עכשיו

לקבוצת הווצאפ "הגימנסיה לארומתרפיה" - להקליק כאן עכשיו

******************************


"לתקציר הכתבות"


 

 

 
כל הזכויות שמורות לפוקוס-רפואה משלימה © 2024 - 2004
RSS הוסף למועדפים שלח לחבר הפוך לדף הבית הדפס