טיפול בכאב סו ג'וק שמנים אתריים לרפלקסולוגים רפלקסולוגיה טיפול בבעיות אורטופדיה פתרון טבעי ל- adhd ארומתרפיה - קורס ארומתרפיה בשיטת מ.ס.ת. למטפל ברפואה משלימה הרצאות בריאות בראשל"צ עיסוי רפואי עיסוי ספורטאים אירידיולוגיה (אבחון) חנות האתר הזדמנות עסקית (מצגת) הפורמולות הסיניות טיפול ל- אוסטיאופורוזיס ניקוי מעיים, ניקוי רעלים הורדת משקל / הרזיה טיפול במחלת טרשת עורקים תפקודי כליות | טיפול חגורות אורטופדיה לכאבי גב מטפל ברפואה משלימה? כנס! כולסטרול וסטטינים אפילפסיה | טיפול טבעי היגיינת הפה אנטי-אייג'ינג לטיפוח העור הורדת נפיחות מתחת לעיניים שמנים אתריים - דוטרה | חנות מוצרים טבעיים - דוטרה מפת האתר
Bookmark and Share

לקבלת הדו"ח במתנה:

"כיצד ניתן לטפל בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין"
דוא"ל *
שם
טלפון נייד
אני מאשר את תנאי ההרשמה 
אנחנו מתחייבים לא להשתמש בנתוני ההרשמה לשום שימוש מלבד זה המצויין למעלה

qrcode
Menu

רפואת הסו ג'וק (Su Jok)  - מהות השיטה, הדמיון ואופן הטיפול (השתקפויות ואנרגיות)

יוסי זילברפרב

על פי שיטת הסו ג'וק (Su Jok) הקוריאנית שהגה פרופ' פארק גיי וו, לכל איבר בגוף יש נקודה מייצגת בכף היד ובכף הרגל (וגם באוזן ובקרקפת). לחיצה ועיסויים על הנקודה עשויים להקל על כאבים ולרפא מחלות.
     
סו ג'וק - טיפול בהדמיות הידיים, הדמיה סטנדרטית.
 

הדמיון בין גוף האדם לכף היד מדהים!
כף היד מורכבת ממרכז שממנו יוצאים ידיים ורגליים ראש (וצוואר) המקבילים לחמשת האצבעות.
האגודל מורכב משני מפרקים המייצגים ראש וצוואר ושאר האצבעות בנויות משלושה מפרקים המייצגים את מפרקי הידיים והרגליים.
במרכז כף היד הפנימי (בצד הפלמרי) איברי הבטן והקו התוחם את הכרית מתחת לאגודל, תוחם בתוכו את אברי בית החזה, לב וריאות.
החלק הפלמרי של כף היד מייצג את הצד הקדמי של גוף האדם והצד הדורסלי מייצג את החלקים האחוריים של גוף האדם.
כף היד יכולה להתכופף רק כלפי פנים - גם הגוף יכול להתכופף (Bend) רק פנימה.

כל כך מדהים !

פרופ' פארק מייסד שיטת הסו ג'וק לא הבין איך לא חשבו על זה לפניו, הוא ידע שדמיון כזה לא יכול להיות מקרי - "האל ברא אותנו כך ושתל בגופינו 4 'בתי חולים', 2 כפות ידיים ו-2 כפות רגליים כדי שנוכל לרפא את עצמנו - זה היה רצונו" - כך אמר.
(על אותו עיקרון הדמיון בין כפות הרגליים לבין הגוף רק שכפות הרגליים יותר פסיביות).
ההנחה (Hypothesis) היא, כי בכל אחת מכפות הידיים והרגליים שלנו משתקפים כל חלקי הגוף ומערכותיו בשלמות במימדים ממוזערים וכל נקודה בהן מזוהה עם איבר מסוים.

כל מה שתואר כאן זו הדמיה רגילה.
ניתן לטפל גם באפשרויות נוספות דרך נקודות סימטריה, באולינג, חרקים, מיני וסופר מיני - כל אלה הם כינויים להשתקפויות שונות של אברי הגוף בכפות הרגליים והידיים.
הטיפול נעשה על ידי איתור נקודות רגישות בכף היד או הרגל אשר מהוות הדמיה לאיברים שונים בגוף, כאשר ניגע בנקודה המדויקת נחוש בכאב חד וחריג.
ולאחר מכן נבצע עיסוי או דיקור או טיפולים באמצעים אנרגטיים כמו זרעים, ענפים, מוקסות ומכשירים חשמליים ששולחים אותות לנקודה מסוימת, או בצבעים, מגנטים ועוד. (ישנם 22 נקודות טיפול - אומר ד"ר ליטוואק).
באמצעות מפה ניתן לאתר בקלות את מיקומי ההדמיות.

סו ג'וק - שיטת טיפול הפותרת מגוון רב של בעיות
ניתן לפתור באמצעות השיטה מגוון בעיות רפואיות, נפשיות ומנטליות וביניהן: כאבי ראש ומיגרנה, כאבים אחרים, סחרחורת, ורטיגו, בעיות עיכול, מחושים באזור החזה - בעיות לב, בעיות נשימה, בעיות הורמונאליות בעיות אקוטיות וכרוניות.
למשל טיפול בבעיות לב על ידי לחיצה וגירוי בנקודת הלב הבליטה הגדולה על כרית הבוהן (או האגודל).
בטיפול בבעיות לב ניתן לטפל גם דרך בל מרידיאן או מרידיאן סיני ארוך, ניתן לטפל על הדמיית הלב שפרוסה על כף היד, ב"חרק" גדול, "חרק" קטן, צ'אקרה וכו'.

לטיפול בכאבי מחזור (pms) מומלץ לעסות את השקע בין האמה לקמיצה (התחלת מיקום המערכת הווגינאלית). לחיזוק האנרגיה ותחושת ערנות, ניתן לעסות את הראש דרך הכרית של האגודל ולחוש שיפור מיידי. בכאב במקום מסוים בגוף נאתר את נקודת ההדמיה ע"י לחיצה נחוש בה רגישות וכאב חד וחריג, בעזרת לחיצה, עיסוי או דיקור נקל את הכאב או נעלים אותו לחלוטין.
"לכל חומר בטבע יש תכונות אנרגטיות ולכל בעיה ניתן להתאים את הכלי הרצוי כך למשל, לבעיית מפרקים מתאים פלפל שחור או אדום, שהוא בעל תכונות מחממות ואילו לכליות יעיל להשתמש בשעועית (צורתה ככליה), הזרעים יספחו אליהם את החולי ויחדשו את האנרגיה במקום הנגוע" - מסביר ד"ר ליטוואק.
בדלקת בשלפוחית השתן ניתן להדביק באמצע כף היד במיקום הדמיית השלפוחית גרגר כוסמת ופלפל שחור שסופחים את הדלקת ולהפטר מהדלקת (ועל ידי כך למנוע שימוש באנטיביוטיקה שלא תמיד מחסלת את הבעיה - כי דלקות כאלו לעיתים חוזרות ונשנות).
שיטת הסו ג'וק יעילה לכל בעיה ומחלה, פיזית או נפשית ואפקטיבית למתן עזרה ראשונה.

את הטיפול בסו ג'וק ניתן לחלק לשתי רמות:
טיפול ברמה הפיזית - דרך ההשתקפויות בנקודות ההדמיה (להפגת כאב גב, בטן ראש - לדוגמא).
טיפול אנרגטי (ברמה האנרגטית) - שזו רמת טיפול עמוקה יותר לכאב פיזי עמוק או לבעיות נפשיות אמוציונליות עמוקות יותר או מחלות כרוניות מורכבות. לטיפולים מסוג זה צריך ידע נרחב הקשור גם לרפואה מערבית קלאסית וגם להבנה פילוסופית מעמיקה של עקרונות הרפואה הקוריאנית, הסינית, ההודית ועוד.
במקרים אלו אנו מטפלים באנרגיות המטאפיזיות הרוחניות של האדם דרךהשתקפות המרידיאנים בכפות הידיים, לפי היסודות, נקודות פתיחה וחיבור, נקודות המתייחסות לתאריך ושעה - בכפות הידיים והרגליים.
הרפואה הקוריאנית אינה מתעלמת גם מהצ'אקרות המוכרות דווקא מהפילוסופיה ומהרפואה ההודית, ומטפל מוכשר הוא זה שידע לשלב בין התורות הללו לנקודות מעטות שתפקידן לטפל בבעיה עצמה. הרפואה הקוריאנית מתבססת על תאורית שלושת המקורות: הומו, הטרו, ניוטרו (וניוטו -עולם האפס), בתאוריה זו יש המון עומק ומשמעות אשר תסייע לנו רבות להבין את כל קונספציית הסו ג'וק שבעקבותיה נולדו תרפיית הטואיסט ומדיטציית החיוך.
סו ג'וק - טיפול אנרגטי ביהלום.
סו ג'וק - טיפול אנרגטי ביהלום
שיטה מתקדמת ומאוד עוצמתית

אומר פרופ' גיי וו:
"האל ברא את גופינו וגם את היד בציפייה שכמה שיותר מהר נוכל לתפוס את הרעיון הזה, אם אתם מטפלים עם הכוונה הזו הטיפולים שלכם יהיו עוצמתיים".
"הסו ג'וק מטפל בכל המחלות באופן מושלם וללא מגבלה, סו ג'וק לא מערכת פשוטה, לסו ג'וק יש רוח של אהבה ועזרה מאוד ברורה".
"השם ברא את ההשתקפויות שנוכל למצוא מהר דרך היד ואין שיטת טיפול אחרת שיש לה היבט כה ברור, ולכן אתם יכולים להעצים את תוצאות הטיפול שלכם".
"סו ג'וק (Su Jok) זה לא רק שיטת טיפול, יש מאחוריה סדר של היקום על העוצמה הגלומה בתוכו".
גם האבחון עצמו יתבצע בדרך כלל בכף היד. מלבד תחושה של כאב באזור מסוים נוכל לראות שינויים על פני העור: אדמומיות, נפיחות, צורה, טמפרטורה אחרת וכו'.

מה המיוחד כל כך בידיים וברגליים?
כשאנו מנסים תהליך החלמה, נצטרך לזעזע את המערכת ולשם כך נשתמש בעיקר בכוח המניע. הכוח היציב יהיה משויך יותר לחלק התחתון - הכליות והבטן (הם יותר במרכז הגוף) וכיו"ב, הכוח המניע בדרך כלל יעלה למעלה לאזורים המרוחקים מהמרכז. לשם כך נשתמש באוזניים ובגולגולת, אך פעמים רבות נשתמש בקצות הגפיים כדי ליצור אפקט חזק של תנועה (כמו ברפואה הסינית שאומרת: ה-Qi (צ'י) של כפות הידיים וה- Qi של כפות הרגליים יש להם השפעה חזקה ביותר. (Qi = אנרגיית החיים).
גם ברפלקסולוגיה ל- 2 נקודות קיצוניות בין קווי האורך יש השפעה מאוד חזקה כמו גם בטיפול בעמוד שדרה, כשיש כאב בגב תחתון טוב לטפל ב- Coccyx ובחוליה סרויקלית מספר 7 (C7).
נקודות קצה לפי הרפואה הסינית (משני צידי הציפורניים) נקראות גם נקודות - Tink והן משפיעות הכי חזק על הגוף. בסו גו'ק אלה נקודות הכי הטרו ומסיבה זו השפעתן הינה המהירה והעוצמתית ביותר.
 
אך גם כאן יש הפרדה:
הרגליים פסיביות לעומת הידיים וכשנרצה לטפל בבעיות עמוקות יותר כאלה שאינן משתנות ולהן רקע כרוני יותר נפנה לכפות הרגליים במקום לכפות הידיים.

כיום ניתן לאבחן בנוסף לאבחון במסורתי גם באמצעות מחשב ומכשיר טסט בלאנס את מצב המרידיאנים והמצב הגופני-נפשי, ולקבל תוצאות ברורות ומדוייקות.

שתי טכניקות חדשות שפיתח פרופ' פארק בסו ג'וק ועליהם הירצה לנו בסימינר בקיץ 2005 בת''א:
1.
תרפיית הטואיסט (Twist Therapy) - שימוש בתנועה סיבובית (ספרלית), באיזור שמייצג את האיבר או באיבר עצמו - יכול לשחרר חסימות, התנועה הספרלית מאפשרת זרימה ומקלה על כאב לדוגמה: במיחושים באיזור החזה / הלב במצבי דופק מהיר, סחרחורת וכדומה ניתן לעשות טואיסט (בצורה ספרלית, סיבובית) של החזה והראש לצד שמאל, (הלב נוטה יותר לצד שמאל) ומטים את הראש בזוית קטנה כלפי מעלה. פעולה זו פותחת חסימות בעורקים ועשויה גם להציל חיים במקרה חירום. בטרפיית סו ג'וק ניתן לטפל גם במחלת הסוכרת, לחץ דם ובמחלות אחרות ולרפא כאבים.
2. מדיטציית חיוך (Smile Meditation) - שפיתח הפרופסור בשנת 2003, המשלבת דימיון מודרך, מוסיקה, תנועה על פי שלושת המקורות. כשהמטופל מגיע למצב ניוטו (שלמות אין סופית) חיוך נסוך על פניו, כעסים ופחדים 'מפנים את מקומם' לרוגע ושלווה, הכאב אט אט חולף והגוף מתחיל לרפא את עצמו.
החורף 2008 הגיעה לארץ דר' מרגריטה לובטצ'בה והעבירה סמינר מדהים בסו ג'וק בנושאים: מרידיאנים ספרליים, מערכת השכבות ומערכת יהלום.

פרופ' פארק ג'יי וו הגיע לארץ ביוני 2008 (פעם רבעית בישראל) והעביר סמינר במשך 10 ימים על הנושאים החדשים אותם פיתח:סו ג'וק (Su Ki), טואיסט טרפי, טרפיית החיוך, יוגה - חיוך, מדיטציית החיוך. 
פרופ' פארק גיי וו הגיע לארץ ביוני 2009 (בפעם החמישית בישראל) והעביר סמינר במשך 13 יום.

לסרטון - ריפוי כאבים
סו ג'וק - ההסטוריה והרעיון
טיפול בסו ג'וק
הזמנת תור

הצטרפו עכשיו לחבריי בדף האוהדים שלי בפייסבוק

 


 

"לתקציר הכתבות"

 

 
כל הזכויות שמורות לפוקוס-רפואה משלימה © 2024 - 2004
RSS הוסף למועדפים שלח לחבר הפוך לדף הבית הדפס